sobota, 7 czerwca 2014

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski - podejście drugie (tym razem poranne)



Sobotni ranek – tym razem udało mi się dotrzeć na Targ Śniadaniowy skoro świt prawie, bo już o 10.00;-) Szkoły nie ma, więc Potomek przegłodzony odpowiednio, po śniadaniu zaostrzającym tylko apetyt, gnał do źródła pokarmu jak…..no szybko gnał.

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, Kraków
Napatrzyłam się w zeszłym tygodniu i dzisiaj już wiedziałam czego chcemy: kawa, lody, maślanka, kefir, jogurt, i fasolki (nie zdążyłam w czwartek na Placu na Stawach zaopatrzyć się na stoisku oliwki etc.), Potomek zapragnął natomiast naleśników (ten to zawsze wynajdzie miejsce z najdłuższą kolejką), soku (rewelacja!: „Dar sadu” – ja pokochałam jabłko z burakiem i jabłko z selerem, syn mój – jabłko z rabarbarem: nie lubi on nowych smaków, ale rabarbar nie wzbudził sprzeciwu więc – huraaa!!). 
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, Dar Sadu, sok jabłko-rabarbar

Po pierogi będę przychodziła najpewniej każdego tygodnia. Dzisiaj wybrałam pierogi z kaszą jaglaną (poezja) i wiosenne (opcja ciasta z mąki żytniej razowej) z ziemniakami, serem białym i koprem – duuuuuużą ilością kopru. 
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, pierogi z kaszą jaglan

Polubiłam Targ Śniadaniowy bardzo – przyjemna przestrzeń Parku Krakowskiego, dobra kawa (I love cafe – na co dzień w okolicach kina Kijów i hotelu Cracovia – sprawdzę - moje to okolice a nigdy nie udało mi się trafić),

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, ilovecafepl

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, ilovecafepl
naleśniki z bananami i nutellą (samo patrzenie na ich przygotowywanie sprawia przyjemność, nie mówiąc o spożywaniu; oferowana jest też wersja wzbogacona syropami smakowymi i wersja z serem i szynką), 
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, naleśniki z bananem i nutellą

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, naleśniki z bananem i nutellą

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski,naleśniki z bananem i nutellą

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, kocham naleśniki, naleśniki

wszelakiej dobroci pokarmy (sery, pieczywo, owoce itp.)  - tylko przychodzić i wybierać. Potem można wszystko zjeść siedząc przy dużych stołach, mniejszych stolikach, na leżakach, ławkach czy na trawie – co kto lubi:).
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, oscypek z grilla, sery

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, sery

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, sery

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, naeśniki, posiłek

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, sery

Zachwycił mnie pomysł postawienia namiotu nad piaskownicą, która normalnie stoi w najmniej cienistej części tego zakątka parku, a za sprawą zadaszenia chroni dzieci przed udarem słonecznym w czasie zabawy – rodzice mogą więc spokojnie spożyć posiłek. Maluchy mogą też pobawić się w mini-tipi, domku i pobujać – przemyślana sprawa.  

Przestrzeń przyjazna jest także dla psów – nie trzeba pupila zostawiać w domu lub przywiązywać przed sklepem – można spokojnie zabrać go na śniadanie i zakupy. 
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, pies, przyjazne zwierzętom

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, pies, przyjazne zwierzętom

Wydaje mi się także, że w tym tygodniu przybyło nowych stoisk – np. słynne w  Krakowie lody Katané (do punktu na Sławkowskiej stoją długaśne kolejki, tymczasem w parku można spokojnie i bez tłoku wybierać co się chce) 
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski, lodziarnia katane, lody

i stoisko z tartami proponowanymi przez Brasserie Sztuka.
W zeszłym tygodniu sama zostałam fanem Targu Śniadaniowego, w tym tygodniu zaraziłam Potomka – już rozglądamy się, kogo zabrać za tydzień;)
Targ Śniadaniowy, Park Krakowski,

Targ Śniadaniowy, Park Krakowski,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz