poniedziałek, 16 czerwca 2014

Szkolny weekend nieco szalony (Ugryźć Alergię)



Weekend szkolny – tym razem towarzysko burzliwy. Nie ma co opisywać wieczornych wojaży, bo i jedzenie prawie się nie pojawiło – jedna pyszna kawa: bananowe latte (mrożona kawa zmiksowana z bananem, podawana z lodami waniliowymi i bitną śmietaną – takie dobroci serwują w Mamy Cafe (klik)
Mamy Cafe, Latte Bananowe
 i tradycyjne ziemniaki zapiekane z czosnkiem i podawane z sosem z kurkumą (klik) – a potem już tylko tańce, hulanki, swawole;) 
Ale w niedzielę wybrałam się prawie branżowo (po branży studiowania) na targi „Ugryźć alergię” (które odbywały się 14 i 15 czerwca w PTG „Sokół” przy Piłsudzkiego 27, w Krakowie). Na fali przygotowywania prezentacji o celiakii i diecie bezglutenowej pozbierałam ulotki producentów wyrobów bezglutenowych i objadłam się bezglutenowymi ciastkami. Najciekawsze wydało mi się stanowisko Zielonego Talerza (link) – cukierni oferującej słodycze m.in. bezglutenowe, bezlaktozowe, ze zdrowych pełnoziarnistych mąk, całkowicie wegańskie. Urzekły mnie lody różane z kardamonem i o smaku zielonej herbaty – bardzo ciekawe, nietypowe, przepyszne smaki. 
alergia, bezglutenowo, Ugryźć Alergię

Skusiłam się również na Kozie mleczko – jeszcze nie kosztowałam, ale paczkę zakupiłam.
Ze zgromadzonymi materiałami mam nadzieję uda mi się zapoznać dziś i jutro  - na pewno zrelacjonuję. 
alergia, bezglutenowo, Ugryźć Alergię

1 komentarz:

  1. Koniecznie muszę spróbować tej kawy, która na pewno jest przepyszna :). Jedną z moich ulubionych kaw jest gruboziarnista, świeżo zmielona w młynku. Zawsze parzę ją sobie w dzbanku z zaparzaczem, który nabyłem swego czasu na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata/dzbanki-i-imbryki. Odpowiednie parzenie kawy jest bardzo istotne i ma przede wszystkim wpływ na jakość smaku oraz aromat tego napoju. Zawsze zwracam na to uwagę podczas przyrządzania mojej ulubionej kawy.

    OdpowiedzUsuń